Blogi pēc satura ir ļoti atšķirīgi — sākot no individuālām dienasgrāmatām, līdz pat politisku kampaņu un uzņēmumu žurnāliem. Vairākumā tīmekļa žurnālu apmeklētāji var ierakstīt un lasīt komentārus, tādējādi konkrētajiem emuāriem izveidojas noteikts lasītāju loks. Dažkārt emuārus sāk veidot arī plašsaziņas līdzekļi, piemēram, avīzes un uzņēmumi, izmantodami algotus darbiniekus, bet šādi emuāri ir komerciālāki un tiek veidoti pašreklāmai. Visu tīmekļa žurnālu kopumu sauc par emuārtelpu.
Tīmekļa žurnālu raksturs ir ļoti atšķirīgs, sākot no vienkāršām dienasgrāmatām un tādu hipersaišu sarakstiem, kuras šķiet svarīgas pašam autoram, līdz pat sīki izstrādātiem rakstiem, pie kuriem veidojas plašas lasītāju diskusijas. Daudzos emuāros vecākie ieraksti tiek arhivēti un katram ierakstam tiek statiska jeb nemainīga adrese. Tīmekļa žurnālu jaunāko ierakstu virsraksti ar saitēm uz tiem tiek piedāvāti RSS vai Atom XML formātā, tāpēc tos var redzēt arī citās vietnēs, citu tīmekļa žurnālu emuārruļļos un ar īpašām "barotņu" programmām.
Visus internetā atrodamos un aplūkojamos blogus ir iespējams iedalīt dažādās grupās, pēc bloga satura un pēc veida, kā bloga veidotājs visu informāciju pasniedz saviem lasītajiem. Blogus var iedalīt šādās grupās:
- Dienasgrāmatas – šajos blogos to autori dalās pārdomās un runā par sev interesējošām tēmām. Šeit autori runā par savu ikdienu.
- Nišas blogi – blogs tiek veltīts kādai konkrētai tēmai. Visa bloga veidošanas gaitā tā autors apraksta visu, kas saistīts ar attiecīgo tēmu un izsaka savus komentārus.
- Korporatīvie blogi – šādus blogus parasti veido ar mērķi uzlabot iekšējo komunikāciju kādā lielā organizācijā. Tiek runāts par tematiem, kas ir saistoši visiem darbiniekiem.
Pēc pasniegšanas veida tos iedala :
- Vlogi jeb videoblogi - blogi, kas satur video materiālus.
- Fotoblogi- blogi, kas satur fotogrāfijas.
Izmantoti:
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru